+††±منتديات وشـات افـــا كـاراس±††+
اهلا بيك زائرنا العزيز نورت منتديات الانبا كاراس
انت لم تسجل بعد يسعدنا ان تسجل لتري كافة مواضيع المنتدي
ونتمني لكم دوام الاستفادة +††±منتديات وشـات افـــا كـاراس±††+

+††±منتديات وشـات افـــا كـاراس±††+
 
الرئيسيةالمجلةس .و .جالتسجيلدخول
  اهلا بكل الاعضاء والزائرين يارب المنتدى ينال اعجابكم ونشوف مشراكاتكم معانا ولا تبخلو بلردود والمشركات اتمنالكم اقامه سعيده فى بتكم التانى واللى يحب يشرف فى اى قسم يحبه يكتب طلب فى قسم طلبات الاعضاء

شاطر | 
 

 طفل خرج من القبر ليعاتب امه - قصه حقيقيه

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
mena tito
مشرف


موهبتك : الكمبيوتر والموبيلات
شفيعك مين : مارمينا والبابا كيرلس والانبا كاراس
الأية الذهبية : كونوا بسطاء كالحمام وحكماء كالحيات
النوع : ذكر عدد المساهمات : 2238
تاريخ التسجيل : 27/03/2010
العمر : 23

مُساهمةموضوع: طفل خرج من القبر ليعاتب امه - قصه حقيقيه   الأحد فبراير 20, 2011 5:25 am

طفل خرج من القبر ليعاتب امه - قصه حقيقيه

سمعت الحكايه الغريبه دي من الأم نفسها في منتدي تاني

هذي القصه فعلا حصلت في السعوديه
و إللي مش مصدق يقولي وانا اديله لنك الفيديو بتاع الام وصوره ابنها وهو يتأكد


الحكايه من البدايه

عاشت قصة حب مع شاب تقريبا سنتين

وتحدوا حارتهم عشان يتزوجوا


المهم تم الزواج بعد عذاب وتعب وكان أحسن فرح حسب كلامها

مرت السنين

جابت الأم الولد الأول وبعده الثاني وبعده الثالث حتى الخامس



ولما حملت سادس مره

قالها زوجها أنا أريد بنت ولو جبتي ولد هطلقك



الام إنصدمت من الكلمة
وقالت هاعمل المستحيل وميطلقنيش
عايز بنت أجيبله بنت بس ازاي؟!








ما لقتش طريقه الا جارتها ام احمد



حكتلها الجكايه وقالتلها ساعديني




المهم فكرت ام احمد وقالتلها ولا يهمك






خلي بس مبعاد الولاده يجي

بعدها يحصل اللي فيه الخير






ام احمد عندها معارف في إحدى المستشفيات في بلدهم قسم الولاده



المهم إتفقت مع دكتور اسمه احمد


على أنه إذا الأم جابت ولد يبدل الولد مع أي بنت مولوده في المستشفى


وقالت الأم بدفعلك إللي انت عايزه بس اعملي الطلب ده
المهم غرته الفلوس

على قولة المثل الفلوس تعمي النفوس





وافق الدكتور أحمد عطلبهم




يوم جا وقت العمليه



ولدت الأم

بس


جابت ايه







جابت









ولد


ولد مثل القمر



بس للأسف بتستغنى عنه







جا الدكتور عند الام عشان يفحص حالتها





قالتله يالله روح بدل الولد قبل ما يجي جوزي ويطلقني






شوفوا كيف تستغنى عن ولدها بكل سهوله وبرود







رد عليها الدكتور
لا إسمحولي ما أقدرش أشارك في الجريمه دي





ردت الأم قالت ازاي بعد ما خذيت الفلوس تقول كده


المهم الأم وجاتها مبقوش فاضيين للدكتور


راحت أم احمد تفكر بعدين قالت

ايه رأيك ندبحه ونقول لزوجك أنك جبتي بنت وبعد كده ماتت


قالت لا ازاي اقدر أذبح حته من لحمي وروحي


قالت أم احمد براحتك خلي جوزك يطلقك



خافت الأم من هالكلمه


قالت جارتها ايه رأيك ندفنه في صحراء
ونخليه يموت لوحده و بيكون كده اكنه جه ميت...


المهم الأم بعد ما إقتنعت راحت هي وأم نوف وعملوا كده

بس قبل ما تدفنه
رضعته من لبنها
ودفنته





رجعت الأم علي بيت زوجها


قالتله جبت بنت بس ماتت

قال كذابه لازم أروح أتاكد بنفسي

المهم جارتها ام احمد راحت المستشفى وإتفقت مع بعض الدكاتره والممرضين على أنه إذا جا الزوج يقولوا له أن زوجته جابت بنت بس ماتت وغرتهم بالفلوس





راح الزوج و تأكد وطلع أنه فعلا زوجته جابت بنت بس ماتت



المهم اتأكد ان فعلا البنت ماتت




والأم قلبها متقطع
على ولدها إللي دفنته







بعد مرور شهر



هنا بدأت الحكايه






بعد شهر او أكثر بشويه

راحت الأم عند جارتها


وقالت لها عايزه اشوف ابني




اروح عند ابني



قالت أم احمد يا هبله ابنك مات بقاله أكثر من شهر إنسيه يا مجنونه




قالت الأم




انا لازم اروحله اتأكد عشان انا مش مسامحه نفسي








المهم راحت الام المنطقه إللي دفنت فيها ولدها







قعدت تدور عن المكان إللي دفنته فيه


لأنها صحراء وبقالها أكثر من شهر دفناه





جات جارتها وقالت لها :

مش قلتلك هتلاقيه مات
قالت الام انا مش لاقيه اصلا

قعدو هما الاتنين يدوروا علي الولد






فجأه











فجأه











بدون إنذار











فجأه







سمعت الام وجارتها



صوت طفل بيصرخ







صرخت جارتها وقالت اعوذ بالله ده صوت عفريت المنطقه ما فيهاش حد





قالت الأم


لا ده صوت ابني





قالت ام احمد يا مجنونه
ولد مات عارفه يعني ايه مات
يعني خلاص إنسي انك تسمعي صوته






المهم الأم أصرت وقالت أنا قلبي يقولي أن ده صوت ولدي ولازم اروح أشوفه




مشيت الام وجارتها لغايه ما وصلوا مكان الصوت




وتتوقعوا شافت ايه هناك









شافوا شي غريب













شي ما يخطر على البال









شافوا











والله شي غريب







إللي شافوه











هو










أن الولد هو إللي كان يصيح



ولقوه حافر مطلع نفسه من تحت





سبحان الله شهر كامل






تحت الرمال الحاره وعلى ضوء الشمس الحارق



بدون اكل ولا شراب وعمره ما كمل شهرين



سبحان الله

خلوني اكمل



المهم خافت ام احمد وقالتلها ده اكيد مش ابنك




الأم فرحانه لأنها شافت ابنها





المهم



تتوقعوا الولد عمل ايه











شي أغرب من إللي فات










شي غريب وغريب وغريب













لو عرفته أكيد هتقولو سبحان الله



















الولد تكلم


أيوه تكلم ليه مستغربين




وقال




ماما




ماما







وفوق ماما زاد كلمه وقال






ماما



ماما






ماما


انا جائع









بالعربيه الفصحه قالها


جائع ما قالش جعان



ده حسب ما تقوله الأم






سبحان الله





المهم بكمل الحكايه




جت الام تريد تحضن ولدها عشان ترضعه من لبنها
















صرخت جارتها



وقالت لا لا خليه ده مش ابنك ده اصلا مش انسان
ده جني يالا بينا نمشي بسرعه








قالت لا ده ولدي وهو من شدة الجوع تكلم


هرضعه واللي يحصل يحصل






المهم حضنت الام الولد






وجت تريد تخلي فم ولدها في صدرها








صرخ الولد صرخه قويه


وقال









ماما






ماما





ماما





أنا جائع







بس













بس














مش



عايز






أشرب



من لبنك






شوفوا تخيلوا وقولوا سبحان الله

من كثر الولد كاره أمه قالها مش عايز اشرب من لبنك

سبحان الله








قال


ماما
ماما
أنا جائع
بس
مش
عايز
أشرب من لبنك

وكمل وقال






ماما









أنا








عايز










عايز






























أشرب























لبن




















لبن نيدووووووووو او بخيروووو عادي يعني
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه::هههههههههههههههههههههههه
هههههههههههههههههههههههههههه
هاااا لسه عايزين لنك الفيديووو ههههههههه

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
marrrena
+قبطى فعال+
+قبطى فعال+


موهبتك : التمثيل
شفيعك مين : الشهيدة مارينا والشهيد مارجرجس
الأية الذهبية : استطيع كل شىء فى المسيح الذى يقوينى
النوع : انثى عدد المساهمات : 65
تاريخ التسجيل : 14/02/2011
العمر : 20

مُساهمةموضوع: رد: طفل خرج من القبر ليعاتب امه - قصه حقيقيه   السبت فبراير 26, 2011 12:13 am

حرررررررررررررام عليك
يعنى انا قريتها من اولها لاخرها
وكانت ماثرة فيا
وكنت شوية وهاعيط
وفى الاخر يطلع هزار
بس حلوة خالص
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
mena tito
مشرف


موهبتك : الكمبيوتر والموبيلات
شفيعك مين : مارمينا والبابا كيرلس والانبا كاراس
الأية الذهبية : كونوا بسطاء كالحمام وحكماء كالحيات
النوع : ذكر عدد المساهمات : 2238
تاريخ التسجيل : 27/03/2010
العمر : 23

مُساهمةموضوع: رد: طفل خرج من القبر ليعاتب امه - قصه حقيقيه   الإثنين مارس 07, 2011 4:10 pm

انتى احلى ياقمر وميرسى لمرورك الجميل
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
طفل خرج من القبر ليعاتب امه - قصه حقيقيه
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
+††±منتديات وشـات افـــا كـاراس±††+ :: منتدى المنوعات :: قسم اضحك من قلبك-
انتقل الى:  
الساعة الأن القاهرة (مصر)
جميع الحقوق محفوظة لـ+††±منتديات وشـات افـــا كـاراس±††+
 Powered by منتديات الأنبا كاراس ®ava-karas.yoo7.com
حقوق الطبع والنشر©2011 - 2010